Jak jsme zasněžili, bylo nám v Athénách špatně a pak už jen pršelo

Z Euboiy jsme vyrazili k hlavnímu městu Řecka – k Athénám. Nechtěli jsme tam jet rovnou, tak jsme se zastavili v národním parku Parnitha severně od města, kde jsme na druhý svátek vánoční plánovali menší procházku.

Iveco pěkně zahřáté po asi 2h cestě to za západu slunce zvládlo až nahoru do sedla, což je asi v 1000 m n.m. Byl tam pěkně klídek a při parkování nás okukovalo jen pár jelenů. Někdy nad ránem ale začalo sněžit a protože bylo kolem nuly, tak se to střídalo i se zmrzlým deštěm. Ivecu se hodně špatně startuje za chladu, tak jsme čekali na lepší počasí a že nás snad i trochu zahřeje slunce a třeba i dobije přes soláry.

Trochu tu nasněžilo….

Změna plánu

Náš vánoční výšlap nám úspěšně překazilo počasí, a tak jsme se zahřívali v autě a hráli hry. Někdy odpoledne jsme po několika pokusech úspěšně nastartovali a vyrazili jsme. Chtěli jsme se dostat zas někam níž, ale když už jsme tu, tak prej že se vyjedeme podívat ještě výš, že tam možná budou nějaký výhledy. Kolem nás ten ranní sníh už skoro ztál, a tak nás ani nenapadlo, že to výš bude jiný.

Šílená kolona. Všimněte si, jak mají všichni ‚velký‘ auta…a že parkují prostě, kde se jen trochu dá!

Athéňanům to na sněhu moc nejde…

Ten samý nápad mělo i spoustu obyvatel města a tak jsme nahoru jeli v koloně. Fakt jsme se bavili. Měli jsme bezkonkurenčně největší auto, ale stejně to vypadlo, že si každý myslí, že má větší. Dělalo jim dost práce se vedle sebe vejít a nějak tam zaparkovat a když kolem nás začal být i trochu sníh, tak pár z nich pro jistotu i navlíkalo sněhový řetězy. My jsme se prodrali až skoro nahoru a když kolem nás nikdo nebyl, tak jsme to na širším úseku cesty otočili. Máme sice zimní pneumatiky, ale ona ta plná dodávka nejde tak snadno zastavit, když to začne klouzat.

Představuji vám našeho nového kamaráda Karla!

Po cestě dolů jsme postavili sněhuláka a posadili ho na kapotu, jede teď s námi! Potkávali jsme i několik nadšenců opakovaně, co měli 4×4 a zjevně se té trochy sněhu nemohli nabažit. Vjížděli do lesa po měnších cestičkách a prostě si užívali terén.

Prostě jsme z něj měli radost!

Konečně ty Athény…

Dojeli jsme do Athén na parkoviště u přístavu a následující den vyprali zase všechno naše oblečení. Byl toho zase ranec!

První setkávání s Athénama.

V sobotu nás čekala prohlídka centra Athén! Nikdy jsme tam ani jeden z nás nebyli, tak jsme to vzali přes to nejznámější – první Akropolis, pak římská a řecká Agora. Bylo krásně, jen trochu fučelo a my se po několika hodinách procházení po památkách moc necítili dobře. A na to jsme se ještě brutálně přejedli v jedné restauraci! Ti Řekové vůbec nemají míru, kolik se toho do jednoho člověka může vejít! A to jsme si dali předkrm na půl jen na ochutnání! (Pro kuchařky inspirace: byl to feta obalovaný v sezamu a politý medem, mňamka!)

Akropolis. A docela se nám i povedlo vyfotit bez těch lidí!

Dokouleli jsme se zpátky do auta a jen se svalili na postel a trávili. To už se stmívalo a my plánovali, kam vypadneme z města. Nechtěli jsme tam zůstávat opakovaně na jednou místě. Ano, spousta lidí s karavany to dělá, ale pak někdo napíše, jak byl okraden, což jsme úplně nechtěli riskovat.

Héfaistův chrám v řecké Agoře. Bylo tam pár památek, co i připomínaly nějaké budovy. Ale většinou to byl základ a kolem spousta kamenů. Super prohlídka a velká příležitost zapojit svou představivost.

Na Sounion!

Dojeli jsme na pláž cestou na Sounion, kam jsme se vydali další den. Nachází se tam Poseidonův chrám a ten jsme chtěli vidět. Sounion je na jižním cípu poloostrova Attica a je viditelný už z dálky od moře, proto to byl také významný strategický bod.

Poseidonův chrám nad útesem. Musel být viditelný už hodně z dálky.

Ten den jsme neměli nejlepší počasí a každou chvíli pršelo, tak jsme ho hlavně využili na nákup a doplnění vody a nafty. Další den večer nás měl totiž už čekat trajekt na Krétu. Ale nedočkali jsme se, kvůli počasí ho posunuli až na další den ráno, takže jsme tím zabili celý den. Ale nevadí! Teď jsme na Krétě a jdeme objevovat zas další kus Řecka! Navíc je tu mnohem tepleji a Ivecu se to taky víc líbí, startuje skoro jak za mlada!

Přístav Pireus v Athénách.

Jo a mimochodem, zažila jsem svoji první mořskou nemoc! Jeden by nečekal, že to bude tak nepříjemně houpat! Naštěstí zas tak vážný, abych strávila cestu na záchodě to nebylo. Ale stejně si říkám, kde jsou ty mladý léta, kdy jsme dovedli s bratránkem vyzkoušet všechny atrakce na pouti a nic nám nebylo! 😀

Vyrážíme za dalším dobrodružstvím!