Jak jednáme v případě poruchy?

Vzhledem k tomu, že už máme nějaké zkušenosti s opravami auta na cestách, rozhodla jsem se napsat tento příspěvek právě o tom, jak se v těchto situacích zachovat.

Vždycky, když dojde k nějaké poruše, tak se hlavně snažíme nepanikařit! 😀 Je dobré zastavit na místě, kde nebudete někomu vadit. Samozřejmě, když auto nejede, tak s tím nic neuděláte. Ale i tak je lepší stát někde, kde neucpete celou silnici!

Opravy v rumunských horách.

O jak vážnou poruchu jde?

Pokud máte nějaké zkušenosti s auty a trochu jim rozumíte, můžete se v tom začít hrabat sami. Prostě tomu chvilku věnovat. Někdy je lepší na to hodinu koukat sám a něco vymyslet, než volat hned odtahovku, platit za ni a pak ještě za opravu. Takže doporučuji každému, kdo by cestoval podobným způsobem jako my, ať si o autech něco nastuduje. Neříkám jít na opravářskou školu, ale abyste věděli, jak co funguje a porucha čeho se jak projeví. Nebo si s sebou vzít alespoň manuál! Ten jsme na Iveco nikde nesehnali, takže to stejně vždycky googlíme. 😀

Pokud ani to nezabere nebo zjistíte, že není ve vašich silách poruchu nějak opravit, pak je asi nejlepší zavolat vaší pojišťovně. Pokud jste teda (při)pojištění. Obecně bych nedoporučovala vyjíždět s autem-bydlíkem na delší dobu bez (při)pojištění. I nové auto se vám může porouchat a pak můžete zůstat někde uprostřed ničeho. Ti, kdo nás sledují ví, že si spoustu věcí opravíme sami (čti: Leo opraví), ale motor si sami nevyměníme a ani to palivové čerpadlo ne. To už chce trochu jiné nářadí než to, co s sebou vozíme.

V případě palivového filtru naše homemade opravy nepomohly, ale dovolily nám alespoň dojet ho koupit a poté vyměnit. Někdy to bez nových součástek nejde, ale často na to servis opravdu nepotřebujete. Stačí mít s sebou Lea!

Záloha pro případ nouze

My máme kromě povinného ručení i připojištěnou asistenční službu. V případě poruchy nám zařídí odtah do nejbližšího autorizovaného servisu a na 5 nocí zařídí ubytování. Pak v případě velké poruchy nám přispějí na repatriaci a to nemalou částkou, nebo nám zprostředkují půjčení auta na pár dní na místě. Nejsou to špatné podmínky, když se zrovna něco stane. A čím déle jste na cestě, tím prostě riziko poruchy stoupá. Zvlášť když už máte za sebou tisíce kilometrů!

Rozhodně je dobré pár pojišťoven obejít a zjistit si, jaké asistence poskytují. Někdy to může být jen odtah do 50 km po Česku, jindy repatriace vozidla i posádky třeba z celé EU. Nabídek je spousta. Odměnou za trochu hledání vám pak bude ta jistota, že v případě potřeby stačí zvednout telefon a pojišťovna se o vás již postará.

Další domácí úpravy/opravy. Vždy je potřeba pořádně o své autíčko dbát. Zvlášť když po něm chcete, aby ujelo tolik kilometrů!

My jsme tedy posledně zavolali pojišťovně a ti pro nás poslali odtahovou službu, která vzala Iveco do místního autorizovaného servisu. Zní to hrozně fajnově, ale naštěstí pro nás (a asi i naši peněženku) to byla taková větší garáž, kde opravovali velká auta. V Řecku totiž hlavně jezdí v menších autíčkách, takže si poradí snadněji s nimi než s nějakou dodávkou. Tam nám sice řekli, že nemají čas až do příštího týdne, ale díky urgování naší pojišťovny na to koukli dříve a my si o týden později už jeli pro auto.

Celý týden s námi komunikoval někdo od pojišťovny a snažil se nás informovat o stavu dění. Na začátku nám i podrobně vysvětlili, co spadá do našeho pojištění, abychom věděli, co si můžeme dovolit. Tak jsme si uvědomili to s tím bydlením. Obecně se snažili naplnit význam slova „asistenční“, což je rozhodně v této situaci na místě.

Takže když se na to podívám zpětně, tak sice to (při)pojištění na naše auto rozhodně nebylo levné, ale dodalo nám to tu jistotu a později i ušetřilo nějaké peníze. Ale i vy jste si už určitě všimli, že je nevoláme pokaždé, když se Iveco rozhodne trochu protestovat! 😀

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *